20081027

Ibland, så!

Kollade lite i min dator om det var något mer jag skulle lägga in på "den stora feta extra-hårddisken" som sonen T så vackert har namnat den. Det är ju dags att lämna in den till grannorten för någon sorts rensning igen. 

Döm om min förvåning när jag plötsligt hittar min favorit-horisont igen, som jag trodde var borta, den som jag gjorde och lade in på bloggen med mycket möda och hjälp från Magister Johan våren 2006. Nu hittade jag dessutom ett sätt att lägga den precis där jag ville ha den! Måste vara Blogger som har förfinat sina tjänster ytterligare. Vad vi slet för att få in den på rätt plats första gången! 

Var bilden fanns? I mappen "my pictures", förstås... Bara det att alla mina bilder ligger i en mapp som heter "mina bilder" på "den stora feta - - -". 

Nu skall jag flytta mina inspelade LP-skivor. Kanske skall jag lägga dem i "my music".

3 kommentarer:

Mille sa...

Bakgrundsbilden är jättefin - kul att du fann den igen! =) Om man får vara lite tråkigt kritisk kanske de sista tre orden är lite svårlästa? Men man är väl inte den som är den - får väl helt enkelt anstränga ögonen sina lite bara! ;) kram

Maria sa...

Kuligt med datorer!!

Eva Kihlström sa...

mille: Ja, ska man vara petig med grafiken så var texten faktiskt vänsterställd i ursprungsversionen och inte centrerad som nu... men jag gillar bilden ändå. Trots att den horisont som visas är betydligt vidare än den "riktiga" i Hjo. Det där får man tolka som man vill!

Och datorer är jättekuligt - särskilt när man måste lämna bort den stationära för 117:e gången i år (känns det som). Det kan vara så att den håller på att lägg av, den har ju trots allt några år på nacken.