20141223

Fotmassage. Del 23/24

Dagen avslutades med en skön fotmassage utförd av mellandottern som just kommit hem från Stockholm för att fira jul.

Jag fick denna massage i födelsedagspresent och måste ta ut den mellan 23/12 kl 17.30 och 25/12 km 17.30. Det är den tid vi får nu. Sedan ska hon nämligen dra vidare på resa med sin nya blivande familj, dvs en trevlig ung man som fyller 30.

Innan dess hann jag först jobba nine-to-five på bibblan (hann och hann, särskilt stressigt var det inte idag precis...) Plockade upp dottern på stationen och körde hem, där jag i rask följd fixade revben, vegetarisk "sill", Janzons, rotfruktslåda, kokta ägg, sparrisstuvning till omeletten och grunden till ris à la maltan. Tinar upp grynkorv, köttbullar och bröd. I morgon ska resten göras klart. Mat kl ett ska det vara. Plock plock, och så plocka in allt igen sedan. För det ska ju vara kex, ost, leverpastej, rökt korv och julskinka också förstås. Och så ska jag iväg och sjunga en sväng också, nämnde jag visst häromdagen. Dock får vi klara oss utan lillängeln, för hon har gått och fått något ovälkommet i magen och ligger för ankar. Vi får skjuta upp julafton några dagar för hennes del.

Sedan måste jag göra i ordning några av de fina havreformar som sonen bakade idag, på begäran visserligen men ändå. De blev ungefär dubbelt så tjocka som jag brukar tumma ut dem, men det var för att de inte skulle gå sönder så lätt hade han räknat ut. Att det blev hälften så många som tänkt spelade tydligen ingen roll i sammanhanget. De blir säkert goda i vilket fall.

Alla äter nämligen inte ris à la Malta, vilket för mig är totalt obegripligt. Ja ja, mer kvar till mig...

Inga kommentarer: