20141225

I mål!! Del 24/24

En synnerligen god jul tillönskar jag er alla som möjligen har följt min blogg den här omgången av bloggutmaningen! Jag tror att det är många som har fullföljt spurten den här gången också, men jag har varit ännu sämre på att följa andras bloggar den här gången.

Julaftonen har förlöpt ganska traditionsenligt, trots vissa omkastningar i programmet pga sjukdom hos barnbarnet. Det blev bra ändå. Och jag hann med båda mina sjungeriuppdrag, julspel för fullsatt kyrka på förmiddagen och midnattsmässa för nästan lika fullsatt kyrka nu ikväll.

Det är fantastiskt att så många, av de som firar jul i Hjo, som prioriterar att gå till kyrkan för att få höra julbudskapet i tal och sång. Folk i alla åldrar både på förmiddagen och i natt. Och både "svenskar" och de som är nyanlända hit. Det är härligt med blandning och mångfald!

Nu är det dags att sova. Mera sång väntar i morgon!


Inga kommentarer: