20090114

Nu är glada julen slut, slut, slut ...

... och sent i går kväll, när sonen T äntligen kom hem, fick vi också med gemensamma krafter granen utslängd. Nu ligger den på balkongen i väntan på bättre tider. Den enda julprydnaden som är kvar är granriset och ljusslingan på balkongen. Det får vara kvar fram till helgen. Jag har lite svårt för att skiljas från det, nu när det är så mörkt. Detsamma tycker nog kommunens tekniska kontor, för de elektriska "istapparna" som hänger över gatan här utanför är också kvar.



Dags att fräscha upp lite i hemmet, alltså! För min del mest akut vid arbetsplatsen. M och jag har med gemensamma krafter uppfunnit en förhöjning till skrivbordet (ja, med lite hjälp av IKEA) så att jag har en permanent stående arbetsplats bredvid den sittande. Jag måste inse att min rygg sagt ifrån ordentligt, eftersom den fortfarande inte är riktigt bra, och inreda min arbetsplats mer ergonomiskt. Jag har lap-topen placerad där uppe och storskärmen med den gamla datorn på sin gamla plats. Usb-minnet går varmt med dokument som flyttas mellan datorerna, så att jag verkligen växlar mellan stående och sittande. En fördel med detta är förstås också att allt blir "säkerhetskopierat".

Men det för ju med sig en hel del plock runt omkring! Får se när jag börjar känna mig klar, så kanske jag dokumenterar med ett foto att lägga ut.

Jag passar på att göra lite uppfräschning av blogglayouten också. Kan ju inte hålla på och önska god jul längre. Så det fick bli en helspejsad glittrande "bling-bling"-bild som symbol för det glänsande nya året! Är man inte tjusig av naturen, så får man ta till Photoshop.

För övrigt tar jag nya tag, letar efter uppdragsgivare, väntar på svar från en handfull arbetsgivare och har några timmar med barnkörerna kvar på Kulturskolan en dag i veckan tills vidare. Ingen kan säga hur länge det blir, heller. Försöker ta ett par dagar i taget. Annars blir man knäpp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, snygg bild!

bra att ta en dag i taget, för steg för steg kommer man långt.

Anonym sa...

Hej! Laster din kommentar har pa Bettmassan i London (Hur far jag till bokstaver med prickar?!) Tack! Vi hors!

Eva Kihlström sa...

f: Ja, alla långa resor består ju av en massa steg ... jag tycker bara att jag borde vara framme snart ...

ITmamman: Det går så bra utan prickar! Passa på och se mycket på mässan och ha det riktigt bra i swinging London!