20090803

Kom igång...

Under dessa semestertider är det hur mycket annat som helst som skall hinnas med, än att blogga och skriva ansökningar på platsannonser. En regnig dag tvingar jag mig att sätta igång igen i alla fall.

Konjunkturen gör sig fortfarande påmind och jag har nu genom min jobbsökarsite jobsafari sållat fram 6 stycken möjliga tjänster för mig att söka. I hela Västra Götaland och Jönköpings län.

Troligen är det fortfarande ett par hundra sökande på varje tjänst också. Det är inte lätt att bortse ifrån, när man sitter där och svettas över formuleringarna i det personliga brevet. Hur skall arbetsgivaren fatta att det är just jag som är unik och mest lämpad för tjänsten?

När det är så många sökande så har man viss förståelse för att det tar tid innan man får svar från den potentiella arbetsgivaren. Men jag har ingen alls förståelse för att man inte skall få svar alls!

Inga kommentarer: