20100202

Det är jobbigt att vara envis

men ibland lönar det sig. Frågan är hur många gånger folk tycker att man är "a pain in the ass" (det låter lite mildare än på svenska).

Jag har hållit på och bearbetat ett företag sedan september ungefär. Skickat mail, skickat mail, ringt, varit där, varit intressant, inte fått svar, skickat mail igen... Och idag har jag varit där igen.

Det visar sig att de har strukturerat om det helt och hållet nu och att de gärna ville testa med mig som medarbetare. Det blir i liten skala till att börja med, eftersom de inte har strukturerat färdigt än, men det kan också bli riktigt lönande om jag lyckas med mitt bidrag!

Jag skall alltså gå in som frilansare först, och det har jag full förståelse för. Hör ni det, arbetsförmedlingen, som gör allt för att motarbeta mig och mitt företag. Nu var det t ex bra att jag hade det!

Och därmed är det heller inget problem om jag skulle få någon annan tjänst som jag har sökt och väntar på svar från. Håller jag mig på den här nivån så är det inga problem att hinna med detta bredvid. Och det är ingen konkurrerande verksamhet till de tjänster jag sökt. Eftersom jag har eget företag går det jättebra! Hurra för evalution!!

Inga kommentarer: