20100224

Snöfoton från Hjo

Ibland går det fort!

Blev uppringd av en fastighetsägare i staden som ville dokumentera hur företagets fastigheter såg ut nu under den snörikaste vintern i mannaminne. Och hur snöröjningen fungerade. Mycket av snön hade redan forslats bort, så det var idag det skulle ske.

Så, åt sidan med allt obetalt ideellt arbete jag just höll på med, och ut i snön. Två timmar tog det att gå runt för att få med de flesta av husen. 180 bilder blev det. Sedan var det lite redigeringsarbete vid datorn också.

Jag är tacksam för varje timme!

Ett litet smakprov:











(Om "vän av ordning" till äventyrs undrar vilken runda jag gick min promenad, så kan jag säga att bilderna inte ligger i kronologisk följd!)

2 kommentarer:

Kristin sa...

Vilka bra bilder!!! Ja, denna vinter behöver verkligen dokumenteras, så vi kommer ihåg hur det var. Det är så lätt att glömma.
Trevlig blogg du har. Ha det gott
Kristin

Eva Kihlström sa...

Tack!