20160504

Ändrade planer. Del 64/100

Idag skulle det suttit bra med ett litet inhopp på jobbet - för jobbets skull alltså, det var så många som var upptagna på annat håll så "det goda värdskapet" kom lite i kläm, för att fatta mig kort.

Men jag kunde ju inte heller eftersom jag hade en läkartid.

Ja, jag skriver hade. Jag skulle gå ut på en långpromenad på förmiddagen men hann inte mer än till torget förrän telefonen ringde. Det var min vårdcentral som meddelade att läkaren hade ett möte fram till kl fem och tyvärr inte hinner träffa mig kl två...

Tydligen ett roligare "kalas", som man säger. Jag hade ju också bokat möte. Du kan få komma på fredag i stället, säger sköterskan i luren. Nej, då är jag i Skövde mellan 8 och 4.

Men vi gjorde en kompromiss, jag får kompa lite och komma dit kl 4. De tycker ju att jag behöver medusin.

Det är bara så typiskt. Jag tror inte längre på att jag ska få träffa en läkare förrän hen är i rummet.

2 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Trist när det blir så.

Eva Kihlström sa...

Just det där när man har sagt nej till något för att man skulle till läkaren... Och så ringer de samma dag! Det går väl an om läkaren har blivit akut sjuk, men det här mötet borde ju varit planerat.