20160503

Note to self. Del 63/100

Idag vikarierade jag i filialen i Södra Ryd. Alla borde få vara på en annan arbetsplats ibland, det är så lätt att bli hemmablind.

Jag hade tänkt att ta bilen och uträtta några ärenden efteråt. Plockade ihop matlåda, frukt och macka till förmiddagsfikat, kassar att handla i, bilnyckel och så husnyckel, plånbok, mobil. Sedan bar det av.

När jag skulle gå ur bilen i Södra Ryd upptäckte jag att kassen med matsäcken inte var med. (Hemma igen srid den prydligt och väntade på stolen i hallen).

Vad gör man då? Jo, man får en chans att stödja det lokala näringslivet. Precis vid biblioteket finns både mataffär och flera ställen som serverar färdig mat. Bland annat Chabbas food truck där de enligt många har väldigt god falaffel. Så den testade jag idag. Sedan gick jag till torgståndet intill och köpte frukt. Så det gick ingen nöd på mig alls!!

Inga kommentarer: