20160523

Long time, no see... Del 84/100

Vanligtvis jobbar jag på schema tre dagar i veckan på biblioteket. Av dessa är nio timmar placering i lånedisken.

Periodvis behövs det vikarie och då kan det bli upp till två dagar till med ytterligare två pass i disken (eller som "bakjour" som hoppar in om det plötsligt kommer många låntagare på en gång som vill ha hjälp, eller den som är huvudansvarig behöver gå ifrån och fika till exempel.)

Mer än halva tiden gör man alltså andra saker än drar omkring i biblioteket. Vi har lite olika ansvarsområden.

Det blir då så att man kan "missa" en del låntagare som kanske besöker biblioteket regelbundet men inte just på de tider jag är i bibliotekshallen. Ibland känns det som folk tvivlar på att det är sant, när jag säger var jag jobbar. -Jag är där jätteofta, men jag har aldrig sett dej där!!

Eftersom mitt ansvarsområde bl a innebär ansvar för "vuxenprogram", vilket i sin tur medför en del kontakt med pressen, så har ända en och annan sett mig i tidningen. Så det har en viss funktion.

Döm om min förvåning när jag idag träffar två släktingar inom loppet av ett par timmar, en svåger och en kusin!

Kanske skulle köpa en trisslott..?

Inga kommentarer: