20160518

Samhällets olycksbarn. Del 76/100

Är fortfarande lite ledsen för att mannen som kom på bibblan idag inte kunde köpa någon tågbiljett.

Inte för att vi säljer biljetter på bibblan men han kunde bara inte fixa det där med datorn. Och så hade en kompis tipsat om mtr och att det fanns datorer hos oss.

Men han ville absolut inte låna någon dator. Eftersom det var väldigt lugnt just när han var inne sa min kollega och jag OK till slut, och jag tryckte fram allt som behövdes - men han hade ingen e-mail såklart. Och då fick man ju inte köpa någon biljett.

Han blev jättearg på mig för att det inte gick. Och jag blev ledsen för att det alltid kommer att finnas människor som inte vill eller kan befatta sig med tekniken.

Företag som detta bygger ju sin lågprisidé på att kunden ordnar sin biljett själv. Annars kostar det ju. Och min tid kostar också, fast vi har ingen prislista på oss. Bara en överenskommelse om vad vi får göra och vad vi inte ska göra bakom disken.

Inga kommentarer: