20080814

Att skapa sin image

Som mina uppmärksamma läsare (de som följer mig i båda mina bloggar, på facebook + IRL) redan har noterat, har jag skaffat nya glasögon. Dottern R som var med som smakråd övertygade mig om att de är "glammiga". Ja, hon sa så. Jag själv, som varit med om både 70-, 80- och 90-tal tyckte först att de var "typ vanliga" men insåg sedan att det nog är "glammigt" med 80-talsinfluenser just nu. Så skönt att ha en "stilfascist" i familjen! (Ja, det är också hennes eget uttryck, och hon ställer så gärna upp och ger råd. Man måste ju inte följa dem om man tycker att det är heltokigt, vilket det ytterst sällan är!)

Ja. Hemkommen med de nya glasögonen, som fungerar otroligt mycket bättre än de gamla (bl a just därför att de har större glas) får jag lite olika kommentarer från resten av mina allra närmaste. "Ser verkligen ut som en reklamare" (jaha, det var ju bra - eller?) "Som Helge!" (Ugglan i barnprogrammet "Från A till Ö") "Snygga!" (I think I'll settle for that...)

Jag själv börjar vänja mig och tycker att de onekligen skänker en viss ny karaktär till mitt utseende. Lite mer att gömma sig bakom, om man vill tolka det så.

För att matcha den här nya karaktären försöker jag även att rycka upp insidan lite, genom att "börja ett nytt och bättre liv" (för vilken gång i ordningen vet jag inte, men det är väl ungefär varje dag). Sedan i måndags har jag så smått hållit ett öga på vad jag äter utifrån GI-metoden, som man ju skall bli så otroligt pigg och frisk av ... Ja, ja, ja, som vanligt förhåller jag mig nyktert till saker och ting, men det är helt klart att jag vanligtvis äter alldeles för mycket som inte är så nyttigt, fast det är gott. Man kan ju prova lite. T ex med det här: 

Vi får väl se hur det gått om några veckor.

Nu är jag dessutom alldeles snart klar med min nya webplats, eller renoveringen av min gamla för att uttrycka sig mer korrekt. Min virtuella image. När som helst skall den "pekas om", det fattades bara ett gammalt lösenord som kommit bort. Det skall bli skönt att kunna gå in och redigera och lägga till nya grejor när man vill utan att behöva be om hjälp. Jag är verkligen ingen tekniker av naturen så jag är så tacksam för att utvecklingen går framåt - mot teknisk användarvänlighet även för sådana som jag! (Samtidigt som vi jobbar med min "sida" får jag en muntlig kurs för att så småningom kunna utforma en manual för andra användare. Man får ju utgå att kunden är lika teknisk, eller mindre, än jag. Annars behöver man ju ingen manual. Men snart skall nog den också vara färdig för tryckning. Plus att jag har ett annat projekt att jobba med, och ett till på gång.)

Tur att det händer något på någon front. För om "tills-vidare-tjänst" finns ännu inget nytt ...

Inga kommentarer: