20090520

Trettio år sedan

Trettio år - ett halvt liv, ju!

Jag trodde inte det var så länge sedan storbranden i Varnhem, när brandkåren skulle elda upp en gammal lada och passa på att ha en övning. Vinden vände och allt gick fel - nästan hela byn brann. Jag trodde det var nyss -men de sade ju det på nyheterna i morse.

Det måste alltså ha hänt några veckor före min studentexamen. Konstigt att jag inte sätter de händelserna i samband? Hur hjärnan funkar? Men jag bodde ju inte i den delen av Skövde, så jag såg det inte direkt efter händelsen. Märkligt ändå, det gav verkligen eko i media i hela Sverige och även utomlands. Och brandchefen fick höra många "lustiga" kommentarer..

Idag ser man inga spår av branden i Varnhem. Undrar om man ser några spår av "studentens lyckliga dag" i mig?

Inga kommentarer: