20090501

Väntar och väntar

och tydligen vill några av de arbetsgivare jag hedrar med mina ansökningar göra lite "bokslut" vid månadsskiftet, för jag fick inte mindre än tre besked på två dagar. Och negativa besked är också besked, man får vara glad och tacksam för att de kommer ihåg att ge besked alls.



Fast man blir ledsen för varje negativt besked. Det går inte att rycka på axlarna och tänka "det var nog inte meningen". Alla tjänster jag söker är sådana där jag tror att jag har något att tillföra och kan göra ett bra jobb. Alla sökningar är knutna till önskningar, förhoppningar och förväntan.



En av de som hörde av sig i går gjorde dock något väldigt bra. Han erbjöd återkoppling (feedback) om man ville veta hur de hade bedömt ansökningarna eller om det var något annat man ville fråga. Jag svarade genast ja, tack, för det är verkligen inte många som formulerar sig så. (Även om man förstås kan höra av sig ändå i de flesta fall). Jag skrev också att jag fortfarande finns kvar och har eget företag, om de skulle behöva tillfällig inryckning med något större projekt - vad vet man? Nästan omedelbart fick jag svaret att vi skulle höras av per telefon i nästa vecka och prata mera om vad jag kunde göra i så fall och även hur de gjorde med den fasta tjänsten.



Så det känns lite mer positivt än att bara bli avfärdad. Hoppas att det kan bli något bra av den här kontakten nu...!

Inga kommentarer: