20150521

Det kom ett mail! Del 82/100

Jippie! Mina nya glasögon har kommit!

Jag har tappat räkningen på hur många olika glasögonbågar jag har haft i min nästan 45-åriga tillvaro som göasögonbärare. Ja, jag hade ju linser en period också. 

Nu är det alltså dags igen. Varje gång samma bävan - kommer jag att trivas lika bra i de här bågarna som jag gjorde i de gamla, som börjar vittra sönder efter tre års daglig användning (den här gången)? Eller kommer jag bara att stå ut tills det är dags att byta nästa gång?

Den här gången har jag i alla fall stått emot allt lockbete i form av extraglasögon, slipade solglasögon osv. Jag köpte ett extrapar förra gången men hur många dagar har jag använt dem...?

Ok, från och med i morgon kommer jag att se ut som Izabella Scorupco! Är världen beredd?


Inga kommentarer: