20080226

En släng av ADHD

- kan man ha det? I så fall är det det jag har nu.

Dagen före dagen D, och jag har värsta koncentrationssvårigheterna. Svänger våldsamt mellan "klart jag får det" och "varför skulle just JAG få det?" Funderar på vilka kläder man skall ha och om det är bra eller dåligt att erkänna att man vill ha några kronor betalt för jobbet (nej, jag tänker inte ta upp frågan i alla fall!) och i så fall om man skall nämna någon siffra.

Första deltävlingen i romantävlingen Ordet är fritt är avgjord, och som väntat blev det inte jag som gick vidare bland hundratals deltagare, totalamatörer och skrivarkursare. Nästa kapitel har deadline den 4/3, men just nu känns det inte särskilt prioriterat. Det är ju en helt annan historia än den jag började på. Och man måste ju nu anpassa sig till första kapitlets stilistik i stället för att använda sin egen. . . jag får se om det går över och jag får ett ryck senare. Inte idag.

Idag skall jag fortsätta på mitt uppdrag att skaffa "samarbetspartners", dvs sponsorer, till en festival. I går lyckades jag i alla fall få ihop ett par laxar, så lite nytta gör jag väl i alla fall. Och det är skönt att ha något att (försöka) fokusera på.

Apropå rubriken: nej, man kan inte ha "en släng av" ADHD. Jag hade bara den diagnosen överst i hjärnan efter att ha läst en utmärkt artikel på svd idag , fast igår. Men tillståndet Sara beskriver, att gå i ständig spänning, nervositet och rastlöshet, får man i alla fall en liten inblick i när man går igenom sådana här dagar. I mitt fall vet jag ju att det kommer att vara över om högst ett par dagar. Jag har fortfarande bara en blek aning om hur det är att ha det så här jämt, och inte veta vad det beror på eller om det någonsin kommer att gå över.

Inga kommentarer: