20080227

Hemma igen, med heder och ära i behåll

Tack alla som var med mig i tanken i eftermiddags. Det kunde behövas när man satt där och blev "grillad" av inte mindre än sex personer från en statlig myndighet!

Men det var inte så farligt med "grillandet". Alla var där i egenskap av olika samarbetspartners och ställde högst relevanta frågor. Som hur jag ser på traktorer och vad jag tyckte om MKV-utbildningen. Och de verkade mycket snälla och trevliga, och dessutom var det ett mysigt ställe, som jag mycket väl kunde tänka mig att jobba på. . .

Skall jag nu äntligen tala om var jag har varit? Jag vet att fler än en har suttit med måttband och klurat på hur långt man kommer från Hjo på 45 minuter. Svar: exakt 5,4 mil. Till Hornborgasjöns naturum på Fågeludden. Tjänst: informatör/föreståndare. Man behöver inte räkna tranorna själv. Och man kan få semester på sommaren.

Har de inte nytta av min pedagogutbildning+handikappvetenskap+MKV+projektledning+
turistbyråerfarenhet+allmänbildning och intresse för kultur, miljö, flora och fauna - ja, då får de skylla sig själva. Klart blir det nog inte förrän bortåt påsk. Så jag skall försöka tagga ner mitt "ADHD"-syndrom nu. Orkar inte ha det i två veckor till!

När jag äntligen kom hem hade E en massa skojiga frågor: fick du tranbärsjuice? såg du trankokeriet? skulle du börja som tra-nee? det låter ju riktigt trandigt! se till att du får trana på arbetstid. Pust och suck! Den skulle blivit copy, den!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vill du ha det?? Då står jag verkligen med dig att du får det!!
Jag har gjort några tappra försök med blogg men jag kommer ständigt till korta. Men skam den som ger sig

Anonym sa...

När jag såg annonsen i tidningen, tänkte jag att det skulle passa dej! nu får vi hoppas, tro och be att du får jobbet, om du själv känner att det är rätt.God bless!