20080325

Vardag igen

och huset ekar tomt efter helgens liv och rörelse med familjen. Vi har både varit ihop och isär, gått in och gått ut, tittat på TV och till och med spelat spel tillsammans. Allihopa.

Det drar åt många olika håll när barnen blir stora, så är det och så skall det vara. Men det skall inte förnekas att det är roligt när alla är hemma.

Det blir tyst när alla ger sig av till sitt. Och dubbelt så tyst eftersom jag inte har någonstans att ge mig av. Jag söker och söker alla stackars jobb som finns, men blir mest otålig för att det är så långa ansökningstider. Jag föredrar annonser där de kör med löpande sortering, så man snabbt får svar. Även om man inte är önskvärd.

Just nu har jag hittat ett nytt "drömjobb". Krux: resan dit tar 2 timmar - enkel väg ... men å andra sidan går det att åka buss och tåg. Klart att jag har sökt! Trots att jag inte riktigt fattar vad man menar med "mångfald i kön, ålder, personligheter, erfarenhet, utbildning, etnicitet och handikapp", som eftersträvas.

Inga kommentarer: