20080327

Världsberömd i hela Sverige!

Idag fick jag ett tjockt kuvert från tidningen Allas. Tjoho - nu har den kommit in, artikeln som min kurskompis skrev om mig och två andra bloggare! Kuvertet innehöll alltså den aktuella tidningen, Allas nr 14, utkom idag den 27/3. Tyvärr lägger de inte ut sin tidning på nätet, märker jag, så det går inte att länka till artikeln. Men skyndar ni er, så kanske det går att få tag i ett exemplar i kiosken innan den säljer slut! Se sidan 81 - där är jag! Uppdatering: nu har jag skannat in artikeln med min nya fina skanner, så jag lägger den som bild här!





Maila mig, så skickar jag en autograf!

Men jag håller inte med lektorn på Högskolan i Skövde som uttalar sig i egenskap av kommunikationsexpert. Han menar att man inte blir mindre ensam för att man bloggar. Nä, kanske inte fysiskt, men man hittar i alla fall något som kan likna forna tiders brevvänner som man skriver till när man bloggar. Och när man läser andras bloggar, så kan man ta till sig dem som man känner igen sig i och på sätt och vis bli "vän" med deras författare. Och så är det ju kommenterandet och möjligheten att svara de som kommenterar, antingen genom en ny kommentar eller ett nytt blogginlägg. På så vis har jag t ex "kontakt" med Alexandra P och Charlotte S i bloggen här intill. De skulle förmodligen inte ha tid att träffa mig, men kommer ni till Hjo, så hör för all del av er!

Jag har dessutom fått en hel del uppmuntrande kommentarer även genom andra media - facebook är underskattat! - liksom personligen på saker jag har bloggat om. Så nog främjar bloggandet kontakten mellan människor, alltid!

Inga kommentarer: