20130327

Och jag gör foldrar

och skriver ihop texter som om var dag vore den sista. För det är det väl rätt som det är.

Egentligen är det väl dumt att göra jobbet så fort, jag skulle väl maska lite för att få det roliga att räcka lite till, men det ligger inte för mig.

När jag jobbar och känner att folk gillar det jag gör, de litar på att jag kan min sak och kommer gärna med små snälla kommentarer om att det blir fint och jag är duktig - då har jag världens flow och jobbar som sjutton!

Önskar att det var så här mina dagar såg ut under överskådlig tid framöver.

Nu är jag anlitad per timme för löpande uppdrag, kan man säga. Så när uppdragen är slut så är jag slut.

Vi bestämmer från vecka till vecka - nästa onsdag vet jag vad jag ska göra där i alla fall.

Och jag tänker jobba på i den takt jag gör. Glömma tid och rum. Det är ju det här jag ska göra. Och gärna andra saker under samma paraply.

Inte hålla på och skriva ansökningar varje ledig stund.

Inga kommentarer: