20160304

Ny profil. Del 4/100

I början av april sjösätts Skövdes nya grafiska profil. Det innebär att alla olika loggor som har funnits för olika verksamheter i kommunens hägn ska ha en och samma symbol, en stiliserad bild av helgonet Elin.

Vi blir alltså av med vårt tegelorange "kommatecken" som vi på kulturhuset gillar jättemycket. Känns rätt onödigt eftersom det dessutom bara var några år gammalt. Men, men. Om Info säger det så är det bara att foga sig.

Det innebär bl a att alla skyltar på hyllor och knubbar ska bytas. Och nu har jag fått det uppdraget.

Jag började lite lätt med att ladda ner det nya typsnittet. Trodde jag. Nej då, så enkelt skulle det inte vara. Jag var tvungen att ringa och be IT att "fjärra" min dator. Jag var inte behörig nämligen. Så det tog ett par dagar extra, innan jag hann sätta mig och fixa med det.

Nu är det i alla fall igång. Fortsättning lär följa.

Inga kommentarer: