20150401

Aprilskämt. Del 32/100

Idag har hela världen, åtminstone den svenska mediavärlden, varit full av aprilskämt. Mer eller mindre bra sådana.

Tyvärr överväger de mindre bra (bland de som jag har sett). Jag saknar lite finess här.

Ett aprilskämt i media ska ju vara sådant så att det skulle kunna vara så, kanske, man VILL att det skulle vara så, men alltefter man läser/hör så förstår man att nää, SÅ knäppt kan det ju inte vara. Eller att man faktiskt går på det så det ryker och tror på det som står, och går iväg och drar en nylonstrumpa över tv-n.

De flesta av de jag har sett idag har jag läst halva rubriken på och insett att det är tänkt att vara ett skämt. Fast det inte lyckades på mig. Kanske har jag blivit mer misstänksam och källkritisk på gamla dar? Jag tycker ju det är kul att bli skojad med...

Inga kommentarer: