20150424

Förlängd. Del 55/100

Idag har vi haft ett Möte. På Jobbet.

Tjejen som har det fasta jobb som jag vikarierar på skall om några månader föda sitt nästa barn, och kommer inte att jobba emellan. Nu har hon preliminärt sökt ledigt till nästa vår.

Alltså har jag blivit tillfrågad om att fortsätta vikariera - till och med oktober i ett första steg. På 55%.

Ja tack, jag gör mycket hellre 55% än inga % alls. Även om det är ett vikariat. Been there, done that.

Men jag börjar tvivla på att jag någonsin skall få ett "fast" jobb. Det jag gör i mitt företag är visserligen ibland återkommande jobb, men när det dröjer 4-5 år emellan kontakten från vissa kunder så kan man knappast kalla det "fast". Så efter tio år befinner jag mig fortfarande på steg 1, jaga kunder.

Som tröst har jag i alla fall "tjing" på alla eventuella manfall-timmar som kan dyka upp. Den enes död, den andres bröd heter det ju.

Inga kommentarer: