20151210

Blandar och ger. Del 10/24

Det är möjligt att jag gick "lite" bananas i går kväll. Lilla S och jag gjorde julgranskarameller och flätade hjärtan att hänga i granen - ja, det senare var väl mest jag men hon klippte faktiskt alla fransar på tre silkespapperskarameller innan hon övergav det projektet och ville pussla Alfons. Och titta på Ture Sventon i den gamla julkalendern.
När hon hade kroknat och åkt hem tänkte jag baka ut lite av pepparkaksdegen som jag gjorde för några dagar sedan. Och när jag höll på med det kunde jag lika gärna passa på att koka lite julgodis. Och marsipanen var klar så varför inte sno ihop Mozartkulorna också.
Satte på köksteven och ser man på - var det inte Chocolat som visades...en händelse som såg ut som en tanke.
Så förutom vanlig fudge blev det både Nutella och glögg-dito!

Inga kommentarer: