20090308

Känner mig lite smickrad

Som jag har nämnt någon gång så håller jag ofta till på den sociala mikroblogg-siten Bloggy. Också.

Där blir det alltid diskussioner om smått och stort, religion och politik, klimatförändring och melodifestival.

För att skapa ett socialt nätverk väljer man ut andra bloggare eller grupper (med olika ämnen)som man vill följa. Man kan alltså välja precis vem man vill, enklast är att gå in på "alla inlägg" och se om man hittar någon som skriver fyndiga och intelligenta inlägg och kommentarer.

Jag har just nu 98 som jag följer, varav 16 är "grupper".

Vad som är roligt är att jag även har 87 "följeslagare" - alltså människor som har valt att följa mina inlägg och kommentarer. Då och då dyker meddelandet upp att jag har en ny person som följer mig! Klart att jag väljer att "behålla som följeslagare". Det är ju enormt roligt att ha så många nya kontakter. Hittills har det bara varit en enda person som jag känner IRL - till skillnad från t ex det sociala nätverket Facebook där man känner de allra flesta "vänner" man har.

Jag känner mig lite smickrad varje gång det kommer en ny person som vill följa mig. Sträcker lite på mig.

Att jag oftast inte väljer att följa den nya person som följer mig numera beror på att det börjar bli svårt att hålla koll på vem som är vem. Jag kan ju ändå svara mina följeslagare om de lägger in en kommentar på mina inlägg.

3 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Känner igen det du skriver. Man blir lite extra glad när de där meddelandena dyker upp.

mowa sa...

Som en av de 87 vill jag berätta att jag följer dig för att det är intressant. Du är med i de mest spännande diskussionerna och tillför massor. :)

Hoppas någon arbetsgivare upptäcker det också snart. I juni har jag pluggat färdigt och har redan nu fått erfara mycket av det du skriver - att svaren helt enkelt uteblir...

Eva Kihlström sa...

@beastankar och @mowa
Tack för era vänliga kommentarer!

Det är roligt att veta att någon uppskattar det man plitar ner!

Vi ses på Bloggy!