20090322

Och på't igen...

Öppnar mailen när söndagsmiddagen är nedsvald och hittar nya käcka annonser i mina prenumererade "agenttjänster".

Fortfarande är Jobsafari den mest heltäckande agenten, så nu när jag fick mail från Careerbuilder så hade jag redan sökt den tjänst de föreslog.

Vad som ändå är lite intressant med annonsen om den tjänsten är att man får med statistik som säger att det var ett "genomsnittligt antal sökande" - alltså inte jättemånga, får man hoppas - och vad som är mera intressant är att jag har fått fem stjärnor (det högsta) = "perfekt matchning" med mina meriter.

Och de har inte ens läst mitt personliga brev som ännu mer understryker att jag inte bara har formella meriter.

Undrar om arbetsgivaren får del av den informationen från Careerbuilder? Man hoppas ju det. Om de inte inser det själva.

Men jag söker nog ändå det andra jobbet de annonserar ut också, som är alldeles nyutlagt. Fast där hade jag bara en stjärna... Låg matchning är också matchning!

Inga kommentarer: