20090324

Lunchsällskap

Idag slog jag på TV i några minuter medan jag åt dagens rätt: pasta med wok-grönsaker och bräckt kassler.

Vad får jag se om inte "Anslagstavlan"! Det var inte igår! Fortfarande samma signatur, med gubben som kommer in och "nyser" bort alla lappar till melodin som Lasse Åberg sedan tog upp som svensk allsång i "Den ofrivillige golfaren".

Och fortfarande information från "storebror" om att man inte ska köra för fort, att man skall lära sig isens svaga punkter och ta reda på vad fastighetsnämnden sysslar med.

Det känns plötsligt som om man gick i åk 4 igen...

På flera sätt, förresten. Jag sökte på svt efter "anslagstavlan" för att länka till detta blogginlägg, och trodde att man kunde hitta den aktuella informationen med länkar till de instanser som just nu kör sina informationsfilmer där. Men det enda jag hittade var det här.

När jag gick i åk 4 fanns det inte heller någon information på internet.

Men på youtube finns en del exempel. Undrar om den här är "äkta"?

2 kommentarer:

Mille sa...

Snacka nostalgi med Anslagstavlan, haha. Åh och jag bara älskar Linus på linjen! =)

Eva Kihlström sa...

Ja, visst är han bra! Och visst går Anslagstavlan på konstiga tider numera!