20090316

Salt i såren

För ett tag sedan berättade jag om en intervju jag varit på, där mina meriter var synnerligen lämpade. Den som intervjuade mig tyckte också att jag var synnerligen lämpad.

Sedan fick jag ett mail om att jag inte blivit utvald ändå. Mailet kom från den person som intervjuade mig. Och jag svarade vederbörande att jag skulle vilja veta vad som fattades, när jag nu var så lämpad. Lyckades de verkligen hitta så många personer som antalet tjänster, med bättre meriter?

Idag kom ett brev, fönsterkuvert dessutom, som än en gång berättade att tjänsterna är tillsatta, och för eventuella frågor hänvisades till min tidigare kontakt.

Hon har fortfarande inte bevärdigat mig ett svar. Så de frågorna får nog förbli obesvarade.

Jag har mina teorier ändå.

2 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Nä vad tråkigt. Tycker de kan bemöda sig med att svara varför man inte fått ett viss tjänst när man ber om det.

Eva Kihlström sa...

Eller hur? Särskilt när de uppger ett namn som man kan kontakta om man undrar.