20140413

Dag 44 - Palmsöndag

och full fart hela dagen känns det som. Det där med vilodag...

Började dagen med att spela och sjunga i kyrkan, sedan hem och fixa mat, till stugan och fixa något som liknar påskris och så fika där fast det var svinkallt i blåsten.

Sedan till mamma på äldreboendet med några befjädrade kvistar till henne också. Hon var lite piggare i dag än förra gången. Det går upp och ner lite fast det ju egentligen bara går åt ett håll. Fast idag var hon "ute" och motionerade lite, tog en liten runda i korridoren intill med sin rullstol, som hon puttar fram med fötterna. Hon har inte kommit på att man kan dra sog fram med armarna, och det är väl lika bra att hon har fotstöden borta och "går". Hon tar sig fram för egen maskin i alla fall.

Hem och så var jag tvungen att fixa en sak till, nämligen naglarna, vars lack hängde i sjok... Har ju vant mig nu att ha snygga gellack-naglar så då får man hålla efter det. Skönt att slippa göra det mer än ungefär varannan - var tredje vecka. Sedan har mina naglar växt så jag måste göra om det.

Sedan var det kvällste och macka. Och dags för Mästarnas Mästare och en BAUTA-hög med stryktvätt. Jag delade upp det i två för jag insåg att jag inte skulle orka göra hela. 

Nu är klockan nästan tio och jag är så trött så jag tror jag stupar. Undrar om jag kan sova bättre i natt? 

Inga kommentarer: