20140414

Dag 45 - Glad idag

Under några veckor har jag jobbat några extra timmar i veckan, eftersom en person på jobbet har varit sjukskriven. 

Nu kommer hen tillbaka på deltid men jag får ändå ha kvar mina extra timmar, så jag jobbar 75% i stället för 55%. Det är ganska stor skillnad. Man känner att det blir "hela dagar" när man jobbar 8-15 eller 8-16 i stället för att gå hem kl 13. 

Samtidigt har jag några större uppdrag i mitt företag som jag jobbar med - ja, större och större, men för mig är det stort. Men inte mer än att jag hinner med det också. Och jag vill inte tacka nej till något eftersom jag inte vet hur länge något varar. 

Men fram till sommaren kan jag i alla fall andas lite. Och jag tänker ta ut fyra veckors semester i sommar, när jag tänker vara helt ledig. Borta. Lyx.

Jag tillåter mig inte att hoppas. Men jag tillåter mig att trivas där jag är och vara glad för att de tycker att jag sköter mig så pass att jag fortfarande får ha mina extra timmar. Jag kan ju inte ha gjort bort mig totalt i alla fall.


Och så här vackert var det vid vår strand när jag kom hem i kväll.

Inga kommentarer: