20140425

Dag 56 - Allmänbildning

Idag började jag jobba kl 8 och slutade, efter ett par kortare mat-, rese- och toalettpauser, för en stund sedan. Typ kvart i 22.
Nej, det är inte för att beklaga mig, det är ett konstaterande. Och det finns de som jobbar 14-timmarsdag med betydligt tyngre saker i världen.
Och jag kan till viss del bestämma själv när jag ska göra mina uppdrag. Fast nu blev det lite bråttom, de vill ha korr på måndag, så... Dessutom ska det bli superfint väder i helgen och jag jobbar redan halva lördagen på bibblan. Så... 
Jag är jätteglad för att jag äntligen har fått några lite större uppdrag värda namnet. Trots att det sammanföll med en tillfällig timökning på bibblan. För att få någon fritid alls får det väl bli några sena kvällar då.
Och tänk vad allmänbildad jag blir. Hur många vet vad den största kyrkklockan i klockstapeln i Norra Fågelås väger? Det vet jag. 640 kg. 

Inga kommentarer: