20140416

Dag 47 - Påskhandel

Idag jobbade jag hela dagen i Skövde. När skulle man handla? 

Jag löste logistiken genom att ta bilen idag och köra upp till Willys och fylla upp den med varor. Ja, jag hade självklart en kylväska med mig, plus alla tygkassar.

Den här veckan lär svenska folket handla ca 20% mer än en normal vecka. Tror jag det, alla ska ju ha kalas och "unna sig". Och så allt godis.

Godiset var en av de billigaste lockvarorna på Willys i Skövde idag. 2.90/hg. TVÅ OCH NITTIO!! Det har det väl inte kostat sedan 1980-talet...

Man fick köpa max tre kilo per hushåll. Hur mycket köpte jag? 2,760 kg! Jag vägde inte innan jag kom till kassan, chansade bara. 

Min pappa, styckmästaren, hade en känsla för vikter i händerna. Han kunde säga hur mycket köttfärspaketet vägde utan att titta - på tio gram när, brukade det bli rätt. Jag vet inte om det är ärftligt.

(Ja, jag har flera påskägg att fylla OCH vi ska ha kalas OCH jag har tänkt att det ska räcka längre än bara över helgen, så jag har gömt det på ett VÄLDIGT bra ställe. Ett så bra ställe, så jag kommer ihåg det, till och med..)

Inga kommentarer: