20140409

Dag fyrtio - Jämnt och fint

Men idag är jag jättetrött och kommer just nu inte ihåg något av allt det spirituella som jag tänkt på, för att kunna skriva om, under hela dagen.

Jag började dagen med att simma en kilometer. Det var ett par veckor sedan, förra vecka gick jag en långpromenad i stället. Men idag var det trögt, det var som tungt vatten i bassängen. Jag lyckades ändå ta mig fram alla längderna.

När jag hade simmat färdigt och gick från Arena Skövdes simhall in mot 'stan' (som vi säger om centrum) passade jag på att ringa Gotland och kolla upp så att den där stugan vi hade bokat efter många om och men verkligen VAR bokad. När det gäller vecka 27 (politikerveckan i Almedalen) och bokningar på Internet kan man aldrig kolla tillräckligt noga. Men allt var i sin ordning. Nu ska vi bara ha båtbiljetter också...men i början av veckan, på söndagen, brukar det inte vara så proppat. Vi får väl se om vi kommer hem!

Två timmar på Studieverkstan på Högskolan i Skövde (inte Västgöta Universitet som Kristina Appelqvist skriver i sina böcker!) och sedan äntligen lunch, mikrad hemlagad lasagne i bibliotekets personalrum. Jättehungrig!

De fyra timmarna på biblioteket gick extra fort idag. I går fick vi nämligen reda på att NU skulle även "Talboksrummet" renoveras. Allt skall ut och byggarna kommer dagen efter påskhelgen, allt ska vara klart den 5/5. Hej hopp! Och vi som skulle gallra och byta ut de gamla skrymmande fodralen på många av talböckerna... Så det var vad jag och ett par till gjorde idag. Full fart. Och det är mycket kvar. Så vi får väl se hur min arbetstid kommer att fördelas under de närmaste dagarna. Ett visst ansvar för talboksrummet har jag ju fått, genom mina extra vikarietimmar just nu.

När jag kom hem satte jag mig vid datorn och skrev en kort text till tidningen om vår körkonsert i nästa vecka (jo, man är lite ideell också!) och sedan började jag sammanställa texterna som jag fått till en broschyr jag har beställning på. Men jag får ingen ordning på det, så nu är det nog lika bra att ta kväll.

I morgon är en annan dag.


Inga kommentarer: