20140315

Dag 15 - Lite uppsamling igen

I går kväll när jag sedan en stund hade skrivit dagens inlägg kom jag på att jag ju skrev förra fredagen att jag skulle göra en hiss- och disslista på fredagar. Ja, ja, fredag eller lördag spelar kanske mindre roll.

Den här gången blir veckans "diss" min urdåliga nattsömn. Fast jag är jättetrött vaknar jag flera gånger på natten och gärna typ en timme innan jag ska gå upp. Jag tycker jag skulle sova bättre nu när jag har gjort mig av med en stor energitjuv apropå det jag skrev här. Men nej. http://evaihjo.blogspot.se/2014/03/dag-atta-lite-spontant-sadar.html

Och, dessutom, har jag gjort klart det där lilla spontanprojektet som jag började på, och skrev om, då. Det ser ut så här nu när det blev klart: 

Jag fick idén från Stickpodden, där de pratade om "projektpåsar" - för inte kan man förvara sin fina stickning i en plastpåse från mataffären!! (Nehej?) Se där vad man kan hinna på en vecka - lite drygt - när man får lite inspiration. Och bara restmaterial, så den kostade inget heller. På köpet lagade jag idag två par jeans, en skjorta och en kofta när jag ändå satt vid symaskinen - det tog typ tjugo minuter - och ett par andra plagg i högen som jag funderat på att sy om hamnade i stället i "skänka-bort-kassen".

Veckans "hiss", då. Ja, den stora hissen är att jag har fått kontakt och avtal om en produktion med ytterligare en ny uppdragsgivare som vill att jag ska skriva tidningsartiklar här i trakten. Efter en del mailande fram och tillbaka lyckades vi hitta en modell så att det går att lösa, trots att jag jobbar lite fler timmar på biblioteket några veckor framåt. (Fler sjukskrivningar :( ) Så veckan efter nästa blir nog ganska intensiv... men jag tänker göra ett superbt jobb (som alltid, förstås!) så att de återkommer och anlitar mig igen!! Jag vet ju fortfarande inte vad som händer efter 31/7.

Inga kommentarer: