20140302

Dag två - Det här blev inget bra...

Jag har sovit som en kratta i natt. Ja, sämre än en kratta, för en kratta står i alla fall still och är tyst på natten. Jag har (enligt min man, trovärdigt vittne) snurrat och hostat hela natten. 
Dessutom har jag grubblat och grunnat på en massa saker som jag ändå inte kan göra något åt. Varför kan man inte dra ur sladden??
Idag är det Vasalopp, Vasalopp, Vasalopp och så Ukraina. Inte för att jag eller vi har några personliga bekanta på någotdera stället, men utvecklingen ska ju följas. Vasaloppet vet vi nu att det kommer att genomföras trots hotande snöbrist osv, om några timmar har vi en vinnare. Det är värre med Ukraina. Hela världens diplomater jobbar för fullt för att konflikten ska lösas utan vapen. Vi får se hur det lyckas.
Själv åker jag in till Stadsbiblioteket Skövde Kulturhus om en stund för att jobba söndagspasset. Hela dagen går åt fast det bara är några timmar, men sedan blir det kompledigt och det är åtta veckor till nästa gång. 
Idag går bussturerna ännu sämre anpassade till mina tider än igår, så nu får det bli bilen de 3,5 milen från Hjo.

2 kommentarer:

Neurotic Kitten sa...

Utvecklingen i Ukraina skrämmer mig verkligen.

Eva Kihlström sa...

Ja, man kan inte grubbla för mycket över det heller.