20140320

Dag 20 - Vårdagjämning

och redan har en femtedel av blogginläggen i utmaningen #blogg100 skrivits! Det här går ju som på räls.

Idag har jag jobbat på så jag blev riktigt svettig! På bussen in till Skövde fick jag lite handledning av min "digitala skyddsängel" (hon hindrar mig från att göra alltför många dumheter och kommer med uppmuntran och glada tillrop) på grund av min kraschade hemsida som jag håller på att göra om. Förmiddagens "internetverkstad" drog inte jättemånga deltagare, men de var aktiva och höll mig sysselsatt i de två timmarna som avsatts. Efter lunch hade jag ett pass i "talboksrummet" där jag fixade några ersättningsskivor till ett par förkomna Daisy-skivor och gjorde lite bokuppsättning av återlämnade böcker. Sedan byttes vi av lite, så jag var i disken och även ute "på golvet" och jobbade med skyltning. Min nya temaskyltning "släkten är värst" är väldigt populär, jag får fylla på böcker hela tiden! (Typ Mormor gråter, Jag ringer mina bröder, Farmor och vår herre, Har jag en dotter?, Hjälp, vi har en tonåring...) Både fack- och skönlitteratur går som smör. Innan jag gick hem hann jag nästan färdigt med en affisch till en aktivitet som skall vara i Värsås bibliotek - en av filialerna - om ca en månad.

När jag kom hem och hade ätit lite gjorde jag korrläsning av ett material som jag varit med och producerat, som går i tryck snart. Sedan försökte jag greja lite med hemsidan men måste maila till min "host" i England och fråga om ytterligare saker. Jag kan ju inte detta men vill förtvivlat gärna lära mig!

Viktigast av allt idag: Jag har hittat ett utlyst uppdrag som jag verkligen, VERKLIGEN vill ha (igen), det är som hand i handske åt mig... Såg det på Facebook och kastade mig på mailen och skrev en intresseanmälan med löfte om en "ordentlig" ansökan senare under dagen. Så den har jag också skrivit och skickat iväg nu. Jag har redan tänkt ut hur det skulle gå att kombinera med andra uppdrag och med biblioteksjobbet, som jag givetvis hoppas skall bli förlängt när vikariatet är slut i juli. Åååh, alla dessa förhoppningar och besvikelser man får leva med.

Nu har jag en sak kvar på dagens agenda. Ska samla ihop anmälningarna till föreningen Kvinna Skaraborgs årsmöte som hålls om en vecka, och skicka antalet till butiken Förrs kafé i Skövde, där vi skall vara. De behöver ju veta hur många de ska göra fika till!

Sedan blir det gonatt för idag.

Inga kommentarer: