20140306

Dag sex - En upphämtningsdag

Idag och i morgon är jag kompledig, för jag jobbade lördag-söndag på det bibliotek där jag just nu har ett vikariat. Det betyder att jag kan samla upp lite grejor och jobba med egna uppdrag, alltså i mitt företag.

OCH det betyder att man kan ta lite sovmorgon och göra en liten utflykt. Och tänka på något annat en stund.

Jag är lite uppgiven (igen) vad gäller det där med företagande just nu. När jag säger vad jag gör säger "folk": å, vad roligt och omväxlande att ha så många olika saker att göra... men själv önskar jag inget hellre än att få ha EN fast arbetsgivare som betalar mig en skälig lön för att göra alla de där olika sakerna på samma ställe. Slippa jaga uppdrag och slippa sätta pris på vad mina tjänster kostar hela tiden. Slippa förhandla om och försvara mitt värde som människa...känns det som.

God natt, jord.

Inga kommentarer: