20140301

Ny omgång av Blogg100!

Så var det dags igen. Nästan ett halvår sedan jag var inne och skrev här, märker jag. Tänk vad tiden går!
Och märkligt att man ska behöva en rejäl spark i baken för att komma igång igen! 
Det är alltså dags för en ny omgång av Blogg100-utmaningen, och vad kan man annat än att hänga på. Vi börjar officiellt idag, den 1 mars, och håller på i 100 dagar. Förra gången skrev jag på två bloggar parallellt - den här lite mer om jobb och vardag, den andra lite mer om funderingar och så. Men nu har jag tänkt skriva på den här i första hand, och kanske bara någon gång emellanåt på den andra.
Jag har nämligen lite mer att jobba med nu än jag hade då. Jag har ett vikariat på Skövde Stadsbibliotek som programansvarig assistent, 55% som från nu och under några veckor framåt kommer att vara ca 75% pga mera sjukskrivningar där (den enes död, eller nöd kanske man ska säga, den andres bröd) och därmed lite jobb med talböcker för grupper med särskilda behov. Jag har också kvar mitt företag evalution förstås. Där jobbar jag nu med två olika tidningar - Gård & Villa och Amos - som lite större uppdrag och så sköter jag webshopen forr.se, ser till att varorna kommer in med rätt texter, sökord etc. Plus 2 tim/veckan på Högskolan i Skövde, där jag står till tjänst med datoranvändningsstöd. Mest frågor om sidnumrering i Wordprogrammet..!
Den här veckan har det knökat ihop sig lite för mycket, först schemat på biblioteket med helgtjänst, som infaller var åttonde vecka (jobbar 11-18 fredag, 11-15 lördag och 11.30-16 söndag - låter inte så mycket men hela dagarna går ju åt med bussar som inte passar jättebra). Och deadlines på båda tidningarna. Dessutom föreläsning med Maria Sveland anordnad av föreningen Kvinna Skaraborg där jag sitter i styrelsen plus en välgörenhetskonsert för Rotarys läkarbank med kören som jag är med i. 
Så det har fått bli kvällar och nätter, och i eftermiddag ska jag sätta mig och lägga in material på hemsidan för Gård&Villa. Tidningen delas ut idag och materialet ska ut i samband med det, varken förr eller senare. 
På torsdag och fredag ska jag ta det lugnt. Jobba hemifrån med webshopen som har fått stå lite på undantag den här veckan...

Inga kommentarer: