20140321

Dag 21 - Lite hissodiss

Dagens hiss: väldigt bra kundmöte med ytterst verbala människor som vet vad de vill och hur de vill ha produkten jag ska jobba med åt dem. Det känns bra. Det kommer att bli bra.

Dagens diss: tanten på bibblan som frågade mig om att ladda ljudböcker på hennes Mp3-spelare. Jag började förklara hur hon (eller de ungdomar som brukade hjälpa henne att ladda ner saker till apparaten) skulle göra när hon avbröt mig och frågade "Har ni någon som kan det?" Då gjorde jag något som man inte får, jag låtsades att jag inte hörde och fortsatte att förklara hur det fungerar. Jag är nog en av dem som kan det bäst på det biblioteket... Varför har folk sådana fördomar? Varför skulle inte en medelålders kvinna som jag kunna ladda ner en ljudbok?

Dock kämpar jag på med min websajt, som är ett helt annat kapitel. Jag har fått ytterligare ett mail med instruktioner från min engelske host, ever so polite and kind, och visst förstår jag vad det står. Men jag har ingen aning om vad det betyder att jag ska göra... Måste ta tjuren vid hornen. Googla lite och tjata på min digitala skyddsängel...

Inga kommentarer: